جشنواره رسانه‌های بورس، بانک و بیمه

 

نخستین جشنواره رسانه‌های بورس، بانک و بیمه

 اولین جشنواره رسانه های مالی کشور در حوزه بورس، بانک و بیمه تیرماه  1395 به همت شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس برگزار شد. ارتقای سواد مالی جامعه ،فرهنگ سازی برای آتیه اندیشی و افزایش تعامل سازمان بورس با اصحاب رسانه از مهمترین اولویت های این جشنواره اعلام شد. این جشنواره همچنین در پی آن بود که استعدادهای نو و الگوهای خوب متنی و نگارشی را معرفی کند و سطح تاثیرگذاری روزنامه نگاری مالی را ارتقا دهد . در این دوره  حدود ۱۰۰ خبرنگار و فعال رسانه ای با ۲۵۰ اثر شرکت کردند  وهیات داوران متشکل از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه در حوزه ارتباطات و روزنامه نگاری، رئیس انجمن مالی ایران و مدیران نهادهای مالی به بررسی و معرفی آثار برتر پرداختند .

 

دومین جشنواره رسانه‌های بورس، بانک و بیمه

دومین جشنواره بورس و رسانه  در سال 1396 علاوه بر پی گیری اهداف اولیه تشکیل، همگانی سازی ادبیات بازار سرمایه را نیز دنبال می کرد . در این رقابت، حدود ۱۹۰ نفر شرکت کردند و جمع آثار به ۶۵۰ اثر رسید . نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌ها،  سهم اوراق بدهی در توسعه بازار سرمایه ،مشکلات و موانع حضور و فعالیت بنگاه‌ها در بازار سرمایه، اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح ساختار و مقررات بازار سرمایه از جمله کاهش توقف نمادها، تغییر روش عرضه‌های اولیه و سایر موارد، نقش بورس‌های کالایی در شفافیت اقتصادی و جلوگیری از انحصار، چگونگی توسعه فرهنگ سهامداری در افق پیش روی بازار سرمایه، اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، بررسی نقش متقابل بازار سرمایه و کسب و کارهای نوین در رشد اقتصادی کشور،  محورهای هشتگانه این جشنواره بود.

 

سومین جشنواره رسانه‌های بورس، بانک و بیمه

بررسی های آماری از رشد بیش از ۲۰ درصدی آثار دریافتی در سومین جشنواره رسانه های بورس، بانک و بیمه در مقایسه با دوره قبل حکایت می کرد .این جشنواره  در سال 1397 میزبان ۸۲۰ اثر از رسانه های مختلف مکتوب، دیداری و شنیداری بود و در آن  بیش از ۲۰۰ خبرنگار، گزارشگر ، مقاله نویس و یاداشت نویس به رقابت پرداختند. در این دور از رقابت ها، پایگاه خبری بازار سرمایه بر سکوی اول تیتر ایستاد و هیات داوران به اتفاق آرا ، خبرنگار سنا را با تیتر "نوری در بورس، شوری در سهامداران" حائز رتبه نخست دانست.

 

چهارمین جشنواره  رسانه‌های بورس، بانک و بیمه

این جشنواره که در سال 1398 برگزار شد، نیز مانند جشنواره های قبلی شامل دو بخش رسانه های مکتوب و دیجیتال و دیداری و شنیداری بود. بخش رسانه‌های مکتوب و دیجیتال ۵ قالب «خبر»، «گزارش»، «گفت و گو»، «تیتر»، «یادداشت، مقاله و سرمقاله» را در برمی‌ گرفت. بخش دوم شامل برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی، اینترنتی و شبکه اجتماعی اینستاگرام بود. جایزه ویژه این جشنواره نیز به موضوع «نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در تحقق شعار جهش تولید» و «نقش سهام عدالت در عمومی‌کردن اقتصاد» تعلق گرفت. اختتامیه چهارمین جشنواره بورس و رسانه، به دلیل رعایت نکات بهداشتی و اهمیت سلامت شرکت کنندگان در این مراسم،  به صورت آنلاین و مجازی برگزار شد.